L'Espai Migdia
Som l'AFA qui des del curs 2013-2014, gestiona el servei de menjador a través de la seva cessió per part de l’Escola Puigventós.
L’AFA crea l’Espai Migdia amb la voluntat de millorar la qualitat nutricional i de lleure per als nostres infants, mirant d'aconseguir que les hores del migdia siguin harmonioses, agradables, lúdiques i educatives. Un espai amb coherència i sintonia amb el projecte educatiu de l’escola.
És l'AFA qui contracte els treballadors/es necessaris per desenvolupar aquest projecte; gerent, coordinador pedagògic, equip de cuina i monitors (acompanyants).
La Junta de l'AFA és la responsable final de l'Espai migdia, i treballa conjuntament amb col·laboradors/es per supervisar, proposar i treballar pel projecte.
L'espai migdia és sens dubte el nostre tret diferencial, un projecte únic, amb una llarga trajectòria, i amb un gran equip de treballador/es.
Que ens diferencia?
✓ Som l'AFA qui gestiona l'espai migdia i cuina.
✓ Possibilitat de venir a l'escola i compartir l'hora del migdia amb els infants.
✓ Informació regular i fotografies de les activitats que és duen a terme (telegram).
✓ Cooperació amb vàries entitats del poble per a realitzar activitats, CROM ( Club de Rol), Escola d'Arts i oficis, Diablots, etc.
✓ Un entorn favorable, sortides d'esbarjo al parc davant de l'escola.
✓ Comunicació regular del calendari d'activitats/ambients que és duen a terme cada setmana.
✓ Oferiments d'activitats a partir dels interessos dels infants.
✓ Inscripcions i tràmits on-line a totes les nostres activitats.
Objectius
✓ Acompanyar l’infant en el temps de migdia de manera que estigui el més còmode i possible.
✓ Cobrir les seves necessitats emocionals, d’alimentació, de descans i de lleure.
✓ Acompanyar-lo en el seu procés de coneixement i autoregulació envers els aliments.
✓ Oferir un temps de lleure de qualitat.
Eix higiene
✓ Conscienciar de la importància de mantenir uns hàbits higiènics dins del nostre dia a dia.
✓ Mantenir l’entorn de l’àpat net.
✓ Rentar-se les mans abans de dinar.
✓ Rentar-se les dents de manera autònoma.
Eix alimentari
✓ Aconseguir una alimentació equilibrada.
✓ Utilitzar els coberts adequadament, introduint el ganivet a la comunitat de petits.
✓ Fomentar l’autonomia a l’hora de dinar.
✓ Motivar als infants a tastar tota classe d’aliments.
Eix social
✓ Crear un vincle entre les diferents comunitats de dins de l’escola fent activitats conjuntes o altres mesures que impliquin la participació activa d’aquestes comunitats.
✓ Crear un espai d’inclusió, on atenguem a les diferents necessitats i capacitats dels infants a través dels ambients a l’hora de l’estona lúdica.
✓ Potenciar els valors com compartir, respectar o dialogar
Eix ambiental
✓ Treballar l’impacte de soroll dins de l’escola i el menjador.
✓ Fomentar el reciclatge.
✓ Reduir l’ús de tovallons de paper utilitzant un tovalló de tela cada un dels infants.
L'Ideari
L’objectiu principal de l’Espai Migdia és aconseguir el benestar de l’infant. No es pretén substituir la família sinó que l’infant que no pot gaudir de l’estona de migdia a la seva llar, pugui sentir-se el més còmode i a gust possible a través del vincle de confiança que es crea amb l’adult i les relacions amb els seus iguals.
Autonomia
Quan parlem d'autonomia ens marquem l'objectiu que l'infant passi de ser un subjecte passiu a un subjecte actiu, que sigui ell el protagonista.
Els i les monitores reben el nom d'acompanyants precisament pel mateix significat de la paraula, que sigui una persona que assisteix a l'infant i l'acompanya a l'hora de fer les tasques.
Pluralisme
L’Espai Migdia s’identifica amb les diferents ideologies, cultures i aspectes socials sense excloure a ningú a causa de la seva procedència, ideologia o religió.
Inclusió
Actuem dins d’una escola inclusiva i, per tant, implica garantir la presència, la participació i el progrés de cada un infants.
Priorització de l’infant
En treballar dins del món del lleure fa que els infants siguin els beneficiaris de l’activitat o el servei.
Tot i no tenir un coneixement totalitari sobre els nostres objectius i com treballem, la satisfacció per part dels infants ho veiem com una valoració positiva.