Espai Migdia

L'Espai Migdia

Alimentació, Educació i Lleure

Som l'AFA qui des del curs 2013-2014, gestiona el servei de menjador a través de la seva cessió per part de l’Escola Puigventós.

L’AFA crea l’Espai Migdia amb la voluntat de millorar la qualitat nutricional i de lleure per als nostres infants, mirant d'aconseguir que les hores del migdia siguin harmonioses, agradables, lúdiques i educatives. Un espai amb coherència i sintonia amb el projecte educatiu de l’escola.

És l'AFA qui contracte els treballadors/es necessaris per desenvolupar aquest projecte; gerent, coordinador pedagògic, equip de cuina i monitors (acompanyants).

La Junta de l'AFA és la responsable final de l'Espai migdia, i treballa conjuntament amb col·laboradors/es per supervisar, proposar i treballar pel projecte.

L'espai migdia és sens dubte el nostre tret diferencial, un projecte únic, amb una llarga trajectòria, i amb un gran equip de treballador/es.

Projecte Pedagògic
Informació per a les famílies

Que ens diferencia?

Propers amb les famílies i el nostre poble

Som l'AFA qui gestionem el projecte.

Possibilitat de venir a l'escola i compartir l'hora del migdia amb els infants.

Informació regular i fotografies de les activitats que és duen a terme (telegram).

Cooperació amb vàries entitats del poble per a realitzar activitats, CROM ( Club de Rol), Escola d'Arts i oficis, Diablots, etc.

Un entorn favorable, sortides d'esbarjo al parc davant de l'escola.

Comunicació regular del calendari d'activitats/ambients que és duen a terme cada setmana.

Oferiments d'activitats a partir dels interessos dels infants.

Inscripcions i tràmits on-line a totes les nostres activitats.

Objectius

Objectius generals

Acompanyar l’infant en el temps de migdia de manera que estigui el més còmode i possible.

Cobrir les seves necessitats emocionals, d’alimentació, de descans i de lleure.

Acompanyar-lo en el seu procés de coneixement i autoregulació envers els aliments.

Oferir un temps de lleure de qualitat.

Objectius específics
Eix higiene

Conscienciar de la importància de mantenir uns hàbits higiènics dins del nostre dia a dia.

Mantenir l’entorn de l’àpat net.

Rentar-se les mans abans de dinar.

Rentar-se les dents de manera autònoma.

Eix alimentari

Aconseguir una alimentació equilibrada.

Utilitzar els coberts adequadament, introduint el ganivet a la comunitat de petits.

Fomentar l’autonomia a l’hora de dinar.

Motivar als infants a tastar tota classe d’aliments.

Eix social

Crear un vincle entre les diferents comunitats de dins de l’escola fent activitats conjuntes o altres mesures que impliquin la participació activa d’aquestes comunitats.

Crear un espai d’inclusió, on atenguem a les diferents necessitats i capacitats dels infants a través dels ambients a l’hora de l’estona lúdica.

Potenciar els valors com compartir, respectar o dialogar

Eix ambiental

Treballar l’impacte de soroll dins de l’escola i el menjador.

Fomentar el reciclatge.

Reduir l’ús de tovallons de paper utilitzant un tovalló de tela cada un dels infants.

L'Ideari

El benestar de l’infant com a objectiu principal

L’objectiu principal de l’Espai Migdia és aconseguir el benestar de l’infant. No es pretén substituir la família sinó que l’infant que no pot gaudir de l’estona de migdia a la seva llar, pugui sentir-se el més còmode i a gust possible a través del vincle de confiança que es crea amb l’adult i les relacions amb els seus iguals.

Autonomia

Quan parlem d'autonomia ens marquem l'objectiu que l'infant passi de ser un subjecte passiu a un subjecte actiu, que sigui ell el protagonista.

Els i les monitores reben el nom d'acompanyants precisament pel mateix significat de la paraula, que sigui una persona que assisteix a l'infant i l'acompanya a l'hora de fer les tasques.

Pluralisme

L’Espai Migdia s’identifica amb les diferents ideologies, cultures i aspectes socials sense excloure a ningú a causa de la seva procedència, ideologia o religió.

Inclusió

Actuem dins d’una escola inclusiva i, per tant, implica garantir la presència, la participació i el progrés de cada un infants.

Priorització de l’infant

En treballar dins del món del lleure fa que els infants siguin els beneficiaris de l’activitat o el servei.

Tot i no tenir un coneixement totalitari sobre els nostres objectius i com treballem, la satisfacció per part dels infants ho veiem com una valoració positiva.

Inscriu-te

Clica la teva opció
Fer-me soci de l'AFA
Espai migdia / acollides
Sóc Mestra/Mestre
Es recomana penjar els documents adjunts en format PDF i fer qualsevol inscripció amb l'ordinador.
Estem tenint problemes amb el servidor i és per això que hi ha arxius JPG i fer-ho des del mòbil, que no deixa.
Per qualsevol problema, poseu-vos en contacte amb nosaltres.
Moltes gràcies.